Vogelnest onder een strak blauwe hemel - Reisverslag uit Beijing, China van chenlu - WaarBenJij.nu Vogelnest onder een strak blauwe hemel - Reisverslag uit Beijing, China van chenlu - WaarBenJij.nu

Vogelnest onder een strak blauwe hemel

Door: Jeanet

23 Oktober 2008 | China, Beijing

Wat een weer vandaag. Als je naar buiten keek zou je zeggen dat het fantastisch mooi weer was. Maar het was koud en winderig. Voor het eerst waren we blij dat we de winterjassen voor de meiden bij ons hadden en hebben we vanochtend maar even een muts voor Luna opgezocht. Met die korte coupe van haar heeft ze dat wel nodig.

Vandaag zijn we samen met de reisgenoten die we al eerder noemden met dat jongetje van 4 naar het Olympisch stadion gegaan. Was wel even leuk om daar binnen te staan en rond te kijken. We gingen er met de metro naar toe. Dat gaat lekker snel en is schoon en goedkoop.

Binnen hebben we op het veld gelopen, de technische constructies bewonderd en even de atmosfeer opgenomen. Het stadion lijkt in het echt een stuk kleiner dan op televisie. We hebben nog een rondje rondom de eerste rij tribunes gelopen.

Natuurlijk ook even gebruik gemaakt van de toiletten, maar dat was inmiddels een armmoedig zooitje geworden. De electrische bedrading stuk van de automatische spoeling en gewoon doorspoelen werkte bij lang allemaal niet.

Het andere gezin hadden er wat eerder genoeg van dan wij, het werd te druk voor het jongetje. Dus na een poos zijn we elk ons eigen weg gegaan. Maar het is leuk af en toe samen op te trekken.

We hadden daarna nog ergens anders naar toe gewild, maar het was zo koud en winderig dat we maar naar de hotelkamer zijn gegaan. Even lekker uitrusten en spelen. Daarna moesten we er nog even op uit om luiers te kopen, toen hebben we gelijk maar even een paar bakken noedels gehaald om op de kamer te eten. De dames waren moe en daarom maar even niet uit eten.

Nog één dag Beijing, er is eigenlijk nog zo veel wat we zouden willen doen en zien, maar dat zal een andere keer moeten. Morgen moeten we al om 16:00 bij het hotel terug zijn, dan komt onze gids met de visa en andere documenten. De gelegaliseerde documenten omtrent de adoptie van de vijf kinderen gaf ze al aan zijn mogelijk niet op tijd klaar, maar dat is geen probleem die worden dan via Kind en Toekomst nagestuurd. Maakt ons niet zo veel uit, met een visum voor Luna kunnen we naar Nederland afreizen.

• 23 Oktober 2008 - 18:58

Sylvia Wiss:

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Geweldig zoals jullie dit allemaal beleven. Alvast een hele goede reis naar huis met dit mooie stel dochters.

• 24 Oktober 2008 - 09:29

Maarten &Kitty:

van harte gefeliciteerd met jullie dochter, een prachtmeid om te zien. Graag zien we haar een keer life tzt. Voor nu een goede terugreis met z'n 4-en.