Laatste uitstap China en thuisreis - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van chenlu - WaarBenJij.nu Laatste uitstap China en thuisreis - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van chenlu - WaarBenJij.nu

Laatste uitstap China en thuisreis

Door: Jeanet

30 Oktober 2008 | Nederland, Utrecht

Hai, om het verhaal nog even af te ronden;)

De zaterdag de 25e zijn René en Fleur nog even naar de Verboden Stad gegaan. Kon ik lekker rustig de spullen in de koffers stoppen. Luna heeft heerlijk zitten spelen.

Aan de Verboden stad waren we namelijk nog niet toegekomen. En je kunt eigenlijk niet in China zijn geweest zonder daar na toe te gaan. Dus we vonden wel dat Fleur er nog even naar toe moest. De Verboden stad was nog geen 10 minuten reizen met de metro bij ons vandaan, dus dat kon gemakkelijk nog even.

Fleur vond het mooi om te zien en ook wel spannend om even met papa alleen op stap te gaan.

Om half 11 vertrokken we uit het hotel, 14:20 was het geplande vertrektijdstip. We konden nog net 3 stoelen naast elkaar bemachtigen. Met dank aan Chinese reisgenote Jasmin, die voor ons even aan de balie het verzoek daartoe had gedaan. Toch wel erg praktisch als gezin.

De terugreis was lang. Ruim 11 uur in het vliegtuig. Ze maakten het vrij snel donker in het vliegtuig, terwijl het nog in China nog in Nederland nacht was, dat vonden we wel vervelend. Schijnt standaard te zijn, maar levert volgens ons alleen maar extra jetlag op en kinderen die niet goed kunnen spelen, omdat het licht of fel (de individuele lampjes) of te schemerig is.

Fleur en Luna sliepen bij vertrek en aan het eind van de reis nog een poos vlak voor landing. Ze hebben zich beiden goed gehouden, weinig gezeurd,gehuild of vervelend geweest. Fleur vroeg errug vaak of we er al waren, we probeerden de tijd voor haar af te meten aan de hand van een normale schooldag, daardoor was het voor haar nog een beetje te behappen. Gelukkig zat er naast ons iemand die het helemaal prima vond kinderen naast haar.

De belangstelling op Schiphol was erg leuk. Het was een heerlijk warme ontvangst. Vrienden, familie, reisgenoten adoptiereis Fleur, medebestuursleden AVRD, partners en kinderen: bedankt voor de cadeautjes en felicitaties!