Lanzhou - Reisverslag uit Lanzhou, China van chenlu - WaarBenJij.nu Lanzhou - Reisverslag uit Lanzhou, China van chenlu - WaarBenJij.nu

Lanzhou

Door: Jeanet

15 Oktober 2008 | China, Lanzhou

We zijn nu al een paar dagen in Lanzhou. Het is stad met een paar miljoen inwoners. In 20 jaar tijd is het inwoneraantal verdubbeld en dat zie je, veel nieuwe hoogbouw. De mensen komen van het platteland hier naar toe. De stad ligt in de riviervallei van de Gele rivier. Rondom de stad zie je dan ook heuvels liggen. Tenminste als hoogbouw, stofwolken en smog het uitzicht niet belemmeren.
Het is hier warm, we hebben te winterse kleding mee. We lopen zonder jas buiten en moeten oppassen Luna niet te warm te kleden.

We hebben de afgelopen paar dagen met onze gids Sally 's ochtends uitstapjes gemaakt in de stad.
Gisteren een wandeling langs de Gele rivier, een promenade wandeling over geplaveide paden met een bezoek aan het waterwheel park.
Bijzonder daar waren de traditionele vlotten gemaakt van schapenhuiden die als ballonnen dienen om de vlotten drijvend te houden.

Vandaag zijn we naar een groot park met dierentuin geweest. Erg bijzonder zijn alle sportende of muziekmakende ouderen die in het park zijn. We hadden er wel van gehoord maar op onze vorige Chinareis niet zo gezien. De dierentuin was vooral voor Fleur en Jun (ook mee met ouders om broertje op te halen) leuk en voor ons een aardig tijdverdrijf. En er was maar liefst één slapende panda aanwezig.

's middags brengen we door met rust op onze kamer, even een uitstapje naar de supermarkt en andere winkels.
Fleur eet vooral mie, voor ontbijt, middageten en avondeten. Met daarnaast veel ei, af en toe wat groente en fruit.
Luna eet goed, de congee (soort waterige rijstepap) gaat er goed in, pap en flesjes melk ook. Ook bij haar ging mie er vandaag goed in.

De zusjes zijn soms erg jaloers op elkaar. Vooral Luna op Fleur. Zodra mama aandacht aan Fleur besteedt begint ze te piepen. Jammer voor haar, want Fleur heeft die aandacht toch ook echt nodig. Fleur kunnen we gelukkig veel uitleggen, maar ze moet toch wennen aan het verdelen van de aandacht van papa en mama.
Ze hebben vandaan ook met elkaar gespeeld met een bal, beiden gillend van de lach.

We zien verder elke dag meer van Luna. Het lijkt er op dat we nu 2 dametjes hebben met een sterke eigen wil hebben.

• 15 Oktober 2008 - 18:54

Nancy:

Fijn dat het goed gaat met jullie. Tja jaloers zijn hoort erbij, al zit je er niet altijd op te wachten. Zeker niet op een kleine hotelkamer! Mooi foto's!!

Groetjes,
    Nancy (MvJ)

• 16 Oktober 2008 - 10:48

Sophie Abma:

Fleur is het leuk in china, gaat het goed met je zusje????? gaat het ook goed met jou zelf.
    geef je, je zusje veel liefde? Ga je ook veel grapjes maken.
    Ga je veel winkelen.

groetjes sophieabma

fl

• 16 Oktober 2008 - 12:08

Ivo:

Lieve Fleur.

Leuk dat je een zusje hebt! Is het leuk in China? Ik vind de foto's mooi.
    Dag Fleur, tot in Nederland.

Ivo

• 16 Oktober 2008 - 14:38

Hans, Bianca & Kids:

Hey,
    Wat een mooie foto's! Gaan we zeker nabestellen ;-)
    Groetjes van een deur verder!

• 16 Oktober 2008 - 17:34

Carin:

Wat een prachtige dochter hebben jullie en wat een mooie naam.
    Leuk te lezen en de foto's te zien over hoe jullie een gezinnetje vormen. En het lijkt dan zo gewoon, dat is het toch niet. Maar dat die meiden jaloers zijn op elkaar en elkaar aftasten is heel erg mooi om te zien en te horen. Geniet lekker van elkaar en we volgen het allemaal.

• 16 Oktober 2008 - 17:45

Meike:

Lieve Fleur wat heb jij een lief zusje. Vind je China mooi, ik wil ook wel graag naar china toe om te kijken waar ik van daan kom. Kus voor je nieuwe zus, Luna en een knuffel voor jou van Meike

• 16 Oktober 2008 - 20:38

Ron En Gonda:

Hoi Jeanet,Rene en Fleur,
    Wij hebben net jullie site gegevens gekregen van Gerard, vandaar dat wij nu pas reageren, maar van harte gefeliciteerd met jullie 2e prachtige dochter en Fleur uiteraard met haar mooie zusje! Geweldig! Toch wel weer een hele belevenis. En wat een rijkdom he? Het leven wordt ineens weer heel anders zo met z'n viertjes en wij wensen jullie daarbij heel veel sterkte,geluk en plezier. En tot Chenlu willen wij zeggen: Welkom in de familie!
    Liefs van ons en voor strakjes een goede reis terug.
    Ron en Gonda

• 16 Oktober 2008 - 21:20

Irma En Ronald:

Hartelijk gefeliciteerd met jullie dochtertje Luna,Toon Hermans heeft er een liedje van Luna,Luna fietsenbel harmonica Luna Luna nel koppiethee.Heel veel geluk liefde en geduld met elkaar want dit wordt even een tropentijd lieve groetjes irma en ronald