Bijna naar huis en aandachtspunt - Reisverslag uit Beijing, China van chenlu - WaarBenJij.nu Bijna naar huis en aandachtspunt - Reisverslag uit Beijing, China van chenlu - WaarBenJij.nu

Bijna naar huis en aandachtspunt

Door: Jeanet

24 Oktober 2008 | China, Beijing

Hai, we hebben de laatste dag in Beijing er op zitten. Een dag met mooi zonnig weer en een niet al te koude wind. Behalve de dag dat we naar de muur gingen hebben we hier echt geboft met het weer.

Wat zijn die twee weken snel voorbij gegaan. Vandaag hebben we he inreisvisum voor Nederland voor Luna gekregen en alle gelegaliseerd documenten retour. Dus alle ambtelijke handelingen zijn verricht, Luna mag met ons mee naar Nederland. We hoeven door veranderde wetgeving ook niet meer in Nederland een hele rechtbankprocedure te beginnen om de adoptie naar Nederlands recht te erkennen, dat is meteen geheel geregeld.

Vanochtend zijn we naar het Ritan park geweest. Een ruim park redelijk dicht bij ons hotel. Fleur heeft daar nog lekker trampoline gesprongen en op een elektrisch auto-tje gereden. We hebben nog even meegesport op het fitness gedeelte. Dat is hier zo bijzonder iedereen sport in het openbaar in de parken, je hebt geen dure fitness-kaart nodig.

Daarna wilden we nog wat inkopen doen. Eerst naar de friendshipstore, een souvenierswarenhuis gerund door de overheid met vaste prijzen, afdingen is niet de bedoeling. We vonden het daar flink aan de prijs.
Op naar de zijdemarkt. Daar moet je echt stevig kunnen onderhandelen wil je iets voor een redelijke prijs krijgen. In Thailand vonden we het onderhandelen wel leuk, maar op de zijdemarkt niet. Ze beginnen echt zo belachelijk hoog, soms wel 50 keer zo hoog als dat een realistische prijs is. En om dan die realistische prijs te krijgen moet je heel vreemd bieden. Ze vragen 385, wil je op 50 uitkomen, moet je eerst 2 yuan gaan bieden. We moesten toch terug naar het hotel voor het ophalen van de gelegaliseerde documenten en het visum van Luna dus maar snel daar weer weg gegaan.

In het hotel even uitgerust en daarna nog even winkelen voor wat laatste spullen. Niet alles meer kunnen kopen, maar we hebben soms het idee dat als we naar Chinatown Den Haag of Rotterdam gaan dat we voor de Chinese spullen niet eens zo veel duurder uit zijn.

Morgen vliegen, we zijn benieuwd hoe dat gaat met Luna op schoot. We vliegen met de CZ 345 om 14.20 uur. Naar verwachting komen we rond 18.35 uur aan op Schiphol.

Voor wie ons wil begroeten op Schiphol, we vinden het erg leuk jullie daar te zien.

PUNT VAN AANDACHT:
Luna moet echter nog leren dat wij haar ouders zijn en dat betekend op Schiphol en daarna thuis dat we ons daarin wat kunstmatig moeten opstellen. Het is voor Luna van belang dat ze niet rechtsteeks cadeautjes en eten of drinken van jullie ontvangt en dat ze alleen door René, Fleur en mijzelf aangeraakt, getroost of geknuffeld wordt.
Geef cadeautjes gewoon aan ons, dan geven wij ze wel weer aan Luna.
Op deze manier kan Luna leren dat wij haar ouders zijn, en kan ze een vertrouwensband met ons opbouwen.

• 24 Oktober 2008 - 18:04

Eeke Anne:

Goede reis!
    En gefeliciteerd met elkaar, jullie dochters & trouwdag!

• 24 Oktober 2008 - 21:41

Nancy:

Een hele goede thuisreis! Bedankt dat we mochten meegenieten van jullie reis. Heel veel geluk met z'n viertjes.

Groetjes,
    Nancy (MvJ)

• 26 Oktober 2008 - 19:09

W:

hallo familie.
    Welkom thuis met zijn viertjes. En rust maar lekker uit.
    Wendy MVJ lijst