Lanzhou laatste dag - Reisverslag uit Lanzhou, China van chenlu - WaarBenJij.nu Lanzhou laatste dag - Reisverslag uit Lanzhou, China van chenlu - WaarBenJij.nu

Lanzhou laatste dag

Door: Jeanet

17 Oktober 2008 | China, Lanzhou

Morgen vertrekken we wee r naar Beijing, onze eerste week China zit er weer op. Het is even afwachten of we in Beijing weer gemakkelijk kunnen internetten. Hier hebben we de luxe van traag internet op onze 2 kamer suite. Foto’s laden lukt nu ook erg moeilijk.

De laatste paar dagen in Lanzhou staan in het teken van papierwerk. Onze gids Sally regelt alles voor ons maar bij controle van de papieren en wederom controle van de gecorrigeerde papieren blijken er foutjes in te zitten die toch even weer gecorrigeerd moeten worden. Zo was Luna opeens een jongetje gewor den. Maar alles is nu geregeld en gekopieerd om in Beijing wederom de ambtelijke molens in te gaan.

Daarnaast bekijken we natuurlijk ook in Lanzhou nog het een en ander. We zijn naar het provinciale geschiedkundige museum gegaan en hebben natuurlijk nog even gewinkeld. Vandaag eerst in het “Harrods” van Lanzhou met alle dure merken kleding, schoenen, speelgoed en sieraden rondgekeken. Niets gekocht, daar was het te prijzig om dingen te kopen die je niet echt nodig hebt. Daarna bij een goedkoper warenhuis een paar kleine dingetjes ingekocht. Onder andere wat kleding voor Luna, want echt veel maat 86 hadden we niet meegenomen en maat 80 zit krap.

Er wordt hier continue naar ons gekeken. Gelukkig zijn we geen lange blonde westerlingen dat scheelt, maar in deze miljoenenstad komen we geen andere westerlingen tegen.

Fleur staat steeds te kijken bij de kok naar het noedels maken. Vandaag heeft ze geleerd hoe ze noedels moet maken. Ze kwam het steeds even aan tafel vertellen. Mama, dan moet je het omvouwen en zo duwen en dan draaien en slingeren. Ze kreeg een eigen stukje deeg om mee te oefenen. Ik denk dat we thuis even moeten gaan zoeken naar het goede deeg.

Bedankt voor alle lieve groeten en gelukwensen. We lezen ze graag! Fleur vind het ook erg leuk dat er berichtjes van Meike, Roos en Ivo op staan. Ze wil graag weer eens met jullie spelen.

Het gaat goed met ons. Luna is gelukkig goed gezond en eet , drinkt en slaapt goed. Ook Fleur en wijzelf hebben het goed hier.

Groetjes,
Luna, Fleur, Jeanet en René

• 18 Oktober 2008 - 07:23

Gonny Peters:

Hoi,

Gefeliciteerd met de komst van Luna in jullie gezin! Wat fijn dat het met beide meiden zo goed gaat.
    Een prachtig klaverblad hoor. Geniet nog van de laatste week China.

Groet Gonny, mama van Yinte ( MvJ2001 )

• 18 Oktober 2008 - 07:23

Lianne & Lucine:

Lieve Fleur,

Wij vinden het erg leuk dat je een zusje hebt. Wat is ze al groot! Wij vinden Luna een hele mooie naam.
    Vind je het fijn samen met Luna in China? Wij zagen een foto met grote dino’s. Die willen wij ook wel graag echt zien.
    Wat knap dat jij al zelf noedels kan maken. Hoe doe je dat precies?

Nog veel plezier in China, en tot gauw op de Spits.

Groetjes van Lianne en Lucine

• 18 Oktober 2008 - 17:20

Van Wezels:

Hoi familie, hoe is het in Beijing ? En Fleur ga je straks lekkere noedels voor ons maken, we verheugen ons erop. Wij hebben hier nog een discussie gehad over een vraag die jullie nog niet beantwoord hebben: hoe gaan jullie Luna uitspreken, Loena of Luuna ? Nog veel plezier de laatste week. Groeten Anniek, Marloes, Henk, Ingrid

• 18 Oktober 2008 - 19:16

Bert En Erna Withaar:

Hallo Jeanet en René,

Gefeliciteerd met jullie 2e dochter; ze ziet er geweldig uit ! Geniet nog even van jullie verblijf in China, en heb een goede terugreis.

Groetjes, Bert en Erna

• 19 Oktober 2008 - 07:45

Helen En Lily Jing:

Hello All,
    Wonderful to see the photos and read about how you are all doing. Must be very special to be a family of four now! Nice to see the Oilily dress in use again - LJ 'inherited' Ella's, so it is very familiar. Best of luck in your travels to Beijing!
    Groetjes, Helen en Lily Jing x

• 20 Oktober 2008 - 07:27

Dirk:

Ojeetje, René moet wel even bijslapen, hoor ;) en jij vast ook Jeanet.