Mistige muur - Reisverslag uit Beijing, China van chenlu - WaarBenJij.nu Mistige muur - Reisverslag uit Beijing, China van chenlu - WaarBenJij.nu

Mistige muur

Door: Jeanet

22 Oktober 2008 | China, Beijing

Vandaag hadden we een groepsuitje, we gingen naar de Chinese muur. Het was ongeveer 1,5 uur rijden vanaf ons hotel.Ons vertrekpunt o m de muur te beklimmen was de kabelbaan in Badaling. Vanaf boven zou je een fantastisch uitzicht moeten hebben.

Helaas niet op de eerste dag van de Chinese herfst. Tot nu toe was het mooi weer, maar het weer is nu omgeslagen. Het was miezerig en mistig. Nauwelijks uitzicht dus.

Het was er waanzinnig druk. En om naar boven en naar beneden te komen moest die hele stroom mensen zich door een heel klein poortje wringen. Toch maar gedaan, wij kunnen net zo goed als Chinezen onze ellebogen gebruiken en er door heen komen.

Het was een gezellige dag, Fleur heeft weer veel gespeeld met het jongetje van ruim 4. Ze schater-lachen, stoeien, knuffelen. Samen liepen ze ook in een flink tempo de muur op. De beide meiden hebben daarna een groot deel van de weg terug in de bus liggen slapen. Luna heeft haar middagslaap bij papa en mama op schoot gehouden en is door de hele lunch die we onderweg in een restaurant bij de friendshipstore hadden heen geslapen. En dat terwijl ze zo van eten houdt.

Vanavond gingen we nog even ergens eten en werden overvallen door een plensbui. In geen tijd zijn overal paraplu's te koop, erg handig.

Nog 2 dagen Beijing!! We moeten gaan kiezen wat we allemaal nog willen doen.

Groet,
Jeanet en de rest

• 22 Oktober 2008 - 18:33

Chris Meijboom:

Mooi plaatje met z'n vieren op de muur. BiG HuG Chris Meijboom

• 22 Oktober 2008 - 19:10

Inka:

Hallo,
    Ik volg jullie al een tijdje.
    Gefeliciteerd met jullie mooie dochter. Het zomerpaleis zou een goede keuze zijn om naar toe te gaan, zo mooi.

Groetjes Inka,
    trotse moeder van Yulin en Sheng

• 22 Oktober 2008 - 19:11

(juf) Christiane:

Van harte gefeliciteerd met jullie mooie dochter en zusje! Fijn om te horen dat het jullie goed gaat.
    Het is erg leuk om jullie belevenissen te lezen en foto's te bewonderen. En Fleur; volgens mij heb je een hoop te vertellen als je weer op school bent...
    Geniet van elkaar,
    groeten,